Man måste älska solen

Det är ju så gött att sitta ute när det är så underbart väder och humöret åker genast upp i topp.
Lunchen bestod av spaghetti och köttfärssås och sen kaffe ute i vårsolen (vågar man säga vår). Fick sällskap av Per och vi satt och njöt och snackade skit i över en kvart, ville ju inte gå in och jobba igen när det var så fint väder.

Igår kväll hade jag det riktigt mysigt hemma, tog ett lååååååångt varmt bad, slängde i en inpackning i håret och låg och läste medan den gjorde sitt. Efter badet blev det en kopp ingefärs- och citronte i soffan med tända ljus. Myyyyys!

Deadline i tarotkursen i morgon och jag har inte fått något svar från tjejen som jag jobbar med där. Vi ska lägga för varandra den här gången och jag har mailat henne men som sagt, inget svar. Blir svårt att göra en läggning för henne då... :/ Hoppas att hon hör av sig, helst idag så jag kan förbereda mig lite. Fan man är ju alltid ute i sista minuten!

Det kliar lite i fingrarna nu, vill så gärna shoppa loss men jag måste försöka hålla mig lite i skinnet. Ska snart betala brudtärneklänningen! Det kommer gå så mycket pengar till annat inför bröllopet och jag behöver VERKLIGEN INTE mer kläder så det är lika bra att låta bli att handla som en tok. Härom veckan satt jag hemma och grinade, bokstavligt talat, för att jag inte fick plats med mina kläder i garderoberna, lådorna osv. Rensa ut igen kanske? Gav lite plagg som jag inte använder till min mamma så hon blev ju glad iofs. :) Jag har nu 3 stora sopsäckar med kläder (det är absolut inget fel på dem) som jag tänker skänka till välgörande ändamål - hemlösa kvinnor. Ev. skickar jag väl med en säck till Chile också om Macarena och hennes familj ska skicka ner en container. Jag använder inte ens hälften av alla mina kläder så det är väl bättre att de går till de som faktiskt behöver dem?

Snart fika! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback