Stiff upperlip...

Eller nej, inte riktigt så kanske men jag är omåttligt stel faktiskt!
Ryggen känns sådär och vissa andra delar på kroppen ömmar av olika orsaker...

Trött som en pulvriserad get och dagen började ju inte bra då den började med att klockan ringde.
När jag skulle hoppa av bussen vid jobbet visar det sig att busschauffören är en retard och glömmer att stanna!
Jag skriker för full hals: "HALLÅÅÅÅ! JAG SKA AV HÄR!!!" Fanstyget stannar inte. Jag fortsätter skrika och börjar jobba mig framåt i bussen. Han stannar fortfarande inte utan är 2 cm från att köra upp på mototrvägen = no stop förrän i Skärholmen... När jag har bestämt mig för att gå fram och klappa in käften på honom reagerar han och säger: "Oj, jag satt i andra tankar." Tvärnit en halv millimeter från påfarten! Jag blev vansinnigt trött bara av att tänka på att bli tvingad att hänga med till Skärholmen så jag bokstavligt talat kastar mig ur bussen samtidigt som jag grinar högljutt.
Jag fattar att man kan vara disträ ibland och det är väl ok men kör du buss, tåg eller tunnelbana kanske det är läge att vara vaken.

Syrran åkte med ett tåg härom veckan som glömde stanna i Flempan! Hon skickade ett mess till mig och sa: "Shit vad du hade grinat om du tagit samma tåg som mig imorse, dom glömde stanna i Flempan!" När jag åker tåg hoppar jag nämligen av där och tar buss därifrån till jobbet. Fan vad förbannad jag hade blivit!

Nu ska jag göra av med lite energi (den lilla jag har) på jobbet.

Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback