All hallows eve

Ja hej!

I fredags drog jag och syrran upp till landet direkt efter jobbet. Syster hade köpt en flaska vin som vi drog i oss på bussen upp. Vi blev faktiskt lite smålulliga och garvade en del mot slutet av resan. Det tar ju inte sådär hysteriskt lång tid, bara 1 timme och 40 min. Farsan plockade upp oss i Hallstavik sen åkte vi mot Korgil. Droppade in hos farbror och faster och hjälpte dom att skära pumpor. Mer vin... Efter det käkade vi middag och drack mer vin... Promenad på kvällskvisten mot föreningshuset där Halloweenfesten skulle vara dagen efter. Päronen och farbror med fru ville kolla hur det skulle vara för gästerna att gå i mörkret med bara en lykta. Det funkade bra men jävlar vad svart det är däruppe! Det finns ju ingen gatubelysning! Dom hade fixat huset riktigt rejält med monster, självlysande spöken, kandelabrar, svarta ljus, spindelnät, spindlar, tusenfotingar osv... Farsan hade gjort gravstenar i frigolit och målat dom gråa och ristat in R.I.P Dr Jekyll på den ena samt R.I.P Mr Hyde på den andra. :D Hahaha! De hade samlat ihop en massa löv som de skulle slänga ut vid gravstenarna och där skulle de stå och dricka gravöl som nån form av "inspark" till festen. Farsan hade fixat en del spooky sounds som skulle gå vid väl valda tillfällen, typ spökrunda i skogen och när de gick ner mog huset de skulle festa i. Vidriga ljud faktiskt, hjärtslag som ökar i takt, kvinnoskrik, ylande vargar osv. :P Syrran gillar inte sånt där och jag skrämde skiten ur henne givetvis! Hahaha! ;-)
Efter besöket i föreningshuset gick vi hemåt för att ta en sängfösare i form av whisky. Det blev sängen rätt tidigt faktiskt.

På lördagen var det upp med tuppen som gällde! Upptäckte till min fasa att det kommit 1dm snö under natten! Dagen började med grova svordomar... Käkade frulle och sen stack päronen iväg för att fixa det sista i föreningshuset medan jag och syrran städade av stugorna. Sen var det sminknig på schemat! Morsan och faster skulle vara häxor så syrran tog sig an dom med allt vad teatersmink heter medan jag jobbade stenhårt på att få min farbror att se ut som en vålnad och farsan som nån form av möglig... varelse?!? Farsan ska ju alltid vara lite special så han hade ju skaffat teaterblod och typlast som man formar sår av... Jag lyckades fixa ett monstruöst jack på hans kind och vi satte dit en avklippt tusenfoting så det såg ut som att den kröp ur såret... Uäck! :D Vi garvade fanimej nonstop!
Efter sminkeskapaden kastade jag, syrran och farsan oss in i bilen och körde i ilfart mot Hallstavik och bussen som skulle gå 13:10. Vi hann fram i lagom tid så vi tog en cigg med farsan... Han blev ganska utstirrad vill jag lova! :D
"Landade" i stockholm strax före 15, åkte hem, tog en dusch och gick hem till Malin. Satt där och snackade skit större delen av kvällen.

Igår vaknade jag aptidigt! Eller ja... Jag drömde skitskumt precis innan jag vaknade. Det var nån jävel som tjatade på mig att jag var tvungen att befinna mig nånstans kl 8:00 prick! Det var tydligen jätteviktigt och jag blev galet irriterad. "Glöm inte att vara där kl 8! GLÖM INTE DET!" "Men jaaaaaaaaaaaaaaaa!" Slår upp mina små blå och tittar på klockan och ser att den är prick 08:00 *piiiip* SCARY! Ibland är jag skum...
Gick hem till päronen för att ta en fika med syrran sen kollade vi på Pans Labyrint. Den var väldigt annorlunda och väldigt bra! En del störande moment under filmen dock i form av en mobiljävel som bombarderades med sms men det var rätt innehållsrika meddelanden så... :P Men det gjorde att jag inte hängde med riktigt i filmen i början...
Efter filmen gick jag och syster hem till Malin och fikade med henne sen insåg jag att det var dags att röra sig hemåt, fixa matlåda, duscha och så. Slängde på Beck - Det tysta skriket sen var det sängen som gällde.

Nu sitter man här på jobbet och väntar på att få luncha. Jag är galet hungrig faktiskt och det hjälpte inte att trycka i sig en banan... Började med sluta-röka-pillerna- imorse. =) Önska mig lycka till!

Heippa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback