Fortfarande inspirationslös

Gudars vad trist allt är! Jobbet är väl värst... Folk är på mig hela tiden och jag kan ju aldrig säga nej... Mitt eget fel jag vet men har man tråkigt så har man.

Ska ut med jobbet imorgon, båt till Waxholms Hotell, middag där sen båt tillbaka till stan. Ser fram emot det trots att anledningen till middagen är att vi ska "fira av" en del personer som ska sluta och har slutat.
Jag var förutseende nog och tog ledigt på torsdag, jag vet hur illa det kan gå när man är ute och festar med jobbet. Vi har en hel del partyprissar här och jag är en av dem. Vill inte ha nån repris av dagen efter julbordet... Lord!
Så mina planer för torsdagen är att sova, sova lite till och sen kontakta banken. Jag har en gås oplockad med fanstygen som jobbar där! Hmpf!

Ofattbart hur fort en långhelg kan gå! Syrran kom över i onsdags så vi åkte upp till landet och överraskade päronen, vilket chockade min mor svårt... :P Hon skrek rätt ut när hon såg att min syster stod i dörren, jag höll på att skratta ihjäl mig åt hennes reaktion. :D
Helgen på landet var ganska lugn, jobbade en del i trädgården, brände ogräs (pyroman deluxe), sjösatte båten, cyklade mil efter mil (kändes det som iaf), spelade spel, åkte båt till Herrängs Marina och tog en pizza och några öl. Jag var oerhört snäll och tvättade farsgubbens bil, både ut- och invändigt. Så nej, jag låg inte på latsidan den här helgen. *stolt*

Jag gjorde misstaget att titta på Eurovision-köret förra helgen, men jäklar vad jag skrattade! Insåg att det var ju stor humor! Frankrikes bidrag skrattade jag åt i säkert en halvtimme och när sedan Ukraina klev på scenen dog jag fanimej! Vinnarna ger jag inte mycket för... Värre skit fick man ju leta efter! Jag "hejade" på Finlands bidrag, det gillade jag och det kunde jag helt klart känna igen mig i. *nickar dystert*

Hockey-VM var ju ok, men det var trist att det inte var Sverige och Finland som möttes i finalen, det blir så mycket bättre då. Kändes pissigt att Kanada-asen slog finnarna men men... Grattis till VM-silvret iaf! :)

Nu ska jag lägga ner dravlet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback