Skabb?

Många hoppade av kryssningen då de fick veta att Cinderella drabbades av skabb för drygt en månad sen. Jag ringde Viking Line igår och förhörde snubben som svarade om riskerna. Han sa att det inte var någon fara. Det var personalavdelningen på fartyget som blivit drabbad, inte en enda passagerare har blivit smittad! Båten har sanerats enligt Smittskyddsinstitutets regler och vad mer kan de göra? Personalen som är smittad har fått behandling och är tydligen sjukskrivna tills vidare.

Jag och mina hyttkamrater resonerar som så: Hur ofta partajar man på personalavdelningen då man är på kryssning?? Hur ofta kladdar man på personalen?? Ja det finns säkert de som tycker att det är trivsamt att leka gömma pinnen bland personalens lakan men jag tillhör inte en av dem, inte mina kamrater heller.
Jag ska för h-vete köpa med mig whisky hem! ;)
Det blir säkert bra och som Jesper sa: "Om vi åker och blir smittade lär vi ju få pengarna tillbaka och hur många gratiskryssningar som helst!" Bra där Jesper... Så talar en äkta snåljåp! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback