Städa - inget för dödliga!

Jäklar vad vi skurade i lördags! Min gamla lägenhet skulle städas ur så jag och morsan beväpnade oss med skurhinkar, dammsugare, golvmoppar, rengöringsmedel osv osv osv...
Klockan 10 gick startskottet och vi höll på i 7 timmar! Lagom mör då jag kom hem vid 18-tiden och dessutom skulle jag bjuda på middag kl 20:00! Hann med en snabb dusch och dammsög av lite sen var det bara att ställa sig framför spisen och slava vidare...

Vi hade förbannat trevligt trots att jag var färdig för graven redan kl 21... Slängde givetvis i mig käket eftersom kroppen inte mindes hur mat smakar. Det resulterade i magknip/magkatarr... Jippi... Tur att jag hade zantac hemma så att man kunde fortsätta hälla i sig vin. :)
Johanna hade köpt ett spel till mig; När & Fjärran i reseversion. Verkar riktigt kul, jag älskar ju frågesporter så det passade mig utmärkt!

Trodde att jag skulle sova bort halva söndagen med tanke på hur slut jag var men nej nej, vaknade strax före 7 med en vidrig ryggsmärta! Det var tacken för att man städat halvt ihjäl sig... Lyckades inte somna om så det var bara att kliva upp och vagga fram till kaffebryggaren. Johanna vaknade ungefär samtidigt och masade sig också upp.
Sugen på McD var man ju också men vi var smarta och väntade till EFTER 11 den här gången! Gick ju åt helvete sist man ville ha en burgare... Rejsade iväg till McD, köpte McFeast, rejsade hem, åt och sen tvingade jag Johanna att kolla på Sagan om Ringen, eftersom det lilla säret inte sett dom filmerna än! Jisses... Nånstans här gick jag på muggen och då jag var på väg tillbaka till den gudomligt sköna soffan och filten missbedömde jag avståndet till min säng och lyckades sparka till sängbenet deluxe! Jag svor en hel del och akrobatiserade på ett ganska lustigt sätt enligt Johanna som bevittnade händelsen... Jag trodde att det var lugnt men insåg senare under kvällen att jag brutit tån. Har hänt ett antal gånger förut och även om det är duktigt oskönt så kan man ju inte göra nåt åt det! Bara att bita ihop och halta vidare liksom.

Kollade på finalen av Rockstar Supernova 2 igår. Riktigt bra och Lukas vann. Visste iofs att han skulle vinna men det var kul att se ändå. Låten han skrivit själv, Headspin, är förjävla bra!
Värt att se grabbarna om de skulle ge sig ut på en världsturné eller en Europaturné för den delen. :)

Efter det klarade jag av X-men 2 och sen var jag färdig för att inta horizontalläge i sängen.

Det hände en riktigt sjuk grej inatt! Vaknade strax efter 2 och kände ett starkt behov av att tända lampan vid sängen.. Varför vet jag inte men det gjorde jag ju givetvis och vad händer? *PANG* Skiten exploderar! Jag vet inte om jag är helt vaken men jag häver ur mig: "Ja det var ju JÄVLIGT nödvändigt!" Sen lägger jag mig ner och somnar om... Det har kommit lite skumma minnesbilder av mina drömmar inatt till mig nu undet förmiddagen och jag tror att dimman klarnar lite... Jobbiga energier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback