"Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen!"

Jojjomen, deklarationspapperna låg i brevlådan och väntade på mig igår när jag kom hem.
Blev riktigt glad och tacksam över beskedet att få tillbaka så pass mycket! :) Nu är det färdigdeklarerat, gjordes per telefon igår.

Fikan med mormor sköts upp så igår var tanten hemma hos mig och inspekterade lägenheten.
Som tur var följde päronen med, jag blir tokig när jag är ensam med henne för hon hör aldrig vad man säger sen har hon en stooooooooor förkärlek för att upprepa sig i tid och otid.
Morsan fick ett frispel på henne mot slutet av besöket. Eftersom min mormor inte har något eget liv lever hon gärna andras, åt dem. Man blir galen på henne när hon talar om för en vad man måste göra och vad man inte får göra.
Jag fyller 29 i år, jag är vuxen och är fullt kapabel till att ta hand om mig själv.
Det värsta är ju att morsan som är 51 också blir behandlad som en 4-åring. Vad gör man?
Tråkigt att det ska behöva vara en plåga att umgås med tanten... Det blev dessutom 7 resor värre när morfar gick bort för drygt 3 år sen.

Om en vecka kommer syrran hem, jag har tagit ut några semesterdagar så att jag kan umgås med det lilla livet. :)

Eftersom det av någon anledning är riktigt lugnt här just nu tänkte jag fortsätta läsa boken jag började på igår. Den heter 'Historikern' och är skriven av Elizabeth Kostova. Verkar riktigt lovande.
Sara lånade ut den till mig efter hon varit i Thailand men jag har haft så jäkla många böcker på gång så det är först nu jag kunnat börja med den.

In i bokdimman....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback