Sleeping Sun

The sun is sleeping quietly
Once upon a century
Wistful oceans calm and red
Ardent caresses laid to rest

For my dreams I hold my life
For wishes I behold my night
The truth at the end of time
Losing faith makes a crime

I wish for this night-time
to last for a lifetime
The darkness around me
Shores of a solar sea
Oh how I wish to go down with the sun
Sleeping
Weeping
With you

Sorrow has a human heart
From my god it will depart
I'd sail before a thousand moons
Never finding where to go

Two hundred twenty-two days of light
Will be desired by a night
A moment for the poet's play
Until there's nothing left to say

I wish for this night-time
to last for a lifetime
The darkness around me
Shores of a solar sea
Oh how I wish to go down with the sun
Sleeping
Weeping
With you

I wish for this night-time
to last for a lifetime
The darkness around me
Shores of a solar sea
Oh how I wish to go down with the sun
Sleeping
Weeping
With you


-Nightwish-


Den här låten är en av mina Nightwish-favoriter. Ska helt klart spelas på min begravning, oavsett när den blir! Nightwish har såna fantastiska texter, de äter sig in i själen och stannar där före evigt.

Kommentarer
Postat av: Exotica

Återigen så håller jag med... den här är också en av mina absoluta favoriter, den är så otroligt vacker. Några andra favoriter är Wish I had an angel, phantom of the opera och higher than hope. Mer Nightwish åt folket! Ska bli spännande och få höra deras nästa skiva och vem som ska ersätta Tarja.

Postat av: Alfabetan

Ja, Sleeping Sun är svår att slå. =) Wish I had an angel är grymt bra, även Phantom of the Opera. Andra låtar jag fullkomligt dyrkar är 10th Man Down, Feel for you, Dead Boy's Poem, Moondance (trots att den är instrumental, man blir ju bara så glad av den!) och Dead to the world. Ah, dom har gjort så många bra låtar, svårt att välja bara en ju. Ja, jag erkänner att jag var riktigt grinig då de gjort sig av med Tarja, jag bara älskar hennes röst men nu börjar det gå över i nyfikenhet faktiskt. Helt klart mer Nightwish åt folket! =)

2006-03-08 @ 13:22:28
URL: http://alfabetan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback