Stenar & Kristaller

Har nu efter noga övervägande bestämt mig för vilka kristaller jag ska inhandla.
Mina tidigare kristaller försvann ju, nu är det dags att skaffa nya! =)

Ametist - För att den skärper intellektet och stärker de andliga krafterna. Är också bra vid meditation.
Bergskristall - Kristallernas kristall, förstärker andra kristallers egenskaper, helar och är bra för andlig utveckling.
Citrin - Skänker skaparkraft till kreativa, jagar bort mardrömmar och negativa känslor. Den hjälper en att skratta och leka.
Jade - Min favvo! Skyddande och helande lyckosten, botar sjukdomar och sägs förlänga livet.
Malakit - healande sten som skänker positiva tankar, lindrar smärta och spänningar. Finner lösningar på problem, hjälper en att släppa det som varit och att våga förändras.
Månsten - står för drömmar, frid och stillhet. Tar fram den kvinnliga aspekten, har kraft att avmaskera fiender.
Opal - (stjärnteckensten; vågen) Helgad åt alla mångudinnor och ökar den klaervoyanta förmågan. Den hjälper en att skåda över till andra sidan och är därför gynnsam vid andekontakt.
Rosenkvarts - kraftigt helande egenskaper. Läker både kropp och själ; ger tröst och kärlek. Den sägs bota akne om man stryker den mot huden (inga såna problem på min hud).
Sodalit - Hjälper en att få kontakt med andliga guider och är gynnsam vid meditation. Lindrar rädsla, oro och stress. Hjälper oss att få kontakt med vår intuition och inre visdom.
Tigeröga - Hjälper en att stå på egna ben, att bli självständig och självsäker. Avlägnsar blyghet (blyg är jag definitivt inte!) Tigerögat hjälper oss att bejaka det sensuella och otämjda inom oss.

Ev. köper jag även dessa

Akvamarin - Gynnsam vid meditation och andlig medvetenhet. Skärper sinnet, hjälper en att tänka klart och återfå kontrollen i kaotiska situationer. Den förstärker mediala intryck och ger ens visioner skärpa. Symboliserar hopp och god hälsa.
Hematit - (även kallad blodsten) Skänker själslig styrka och lindrar depressioner. Kan hjälpa en att bli "osynlig" om man inte vill ha uppmärksamhet från omvärlden. Förr ansåg man att blodstenen kunde frammana jordskalv och storm.
Bärnsten - (Frejas sten) Balanserar yin & yang energier, stärker auran och skänker harmoni. Bringar god tur och skyddar mot ondska och olyckor.

Källa: 
http://web.telia.com/~u51104354/Magi/index.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback