Rygg och axlar på tapeten igen

Tydligen gillade inte min rygg förra helgens bravader! Natten till förra tisdagen fick jag påhälsning av min gamla bekanta; Låsningen. Helt oinbjuden dök aset upp och bosatte sig i min ryggrad. Jag var måttligt imponerad då jag vaknade mitt i natten med en känsla av att något/någon försökte klyva mig med en köttyxa. Vilket fiasko! Jag som gjort allt för att hålla ryggen i trim efter förra besöket hos sjukgymnasten men icke!

Igår var jag på återbesök och han fick knäcka ryggen ett par gånger och sen masserade han området runt höger skuldra och längs ryggraden, hur skönt som helst! När jag kom hem gjorde jag som vanligt alla övningar och sen blev det tv-tittande fram till kl 22. Där tackade jag för mig och kröp lycklig ned i sängen i tron om att jag skulle får sova ostört. Dra åt -----  så jag bedrog mig! Vaknade strax efter 2 med en grönjävlig smärta i ryggen (i vanlig ordning). Grinade illa och lyckades rulla ur sängen för att kunna stretcha lite osv. Trött som en gnu var jag men vad skulle jag göra?! Fan också... Visserligen har låsningen släppt men det är ju musklerna som drar ihop sig och krampar, mycket oskönt! Undrar hur länge jag ska få dras med det...? Jaja, det är väl bara fortsätta med övningarna och stretchingen, vänta och se helt enkelt! Annars får jag ringa tillbaka till David (sjukgymnasten) och grina om att det fortfarande gör ont!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback