Offeraltare


En upptrampad stig
med fotspår av blod
leder fram till den plats
där jag offrat allt för dig

Ju svagare du blev
desto mer av mig själv
offrade jag -
kärlekssaltade tårar
och krackelerade hjärtslag
Allt för att få dig att förstå -
vi kan smälta samman
jag kan ligga som gjuten i din hand

En sköld av gnistrande ametister
mot hårda ord, klösande klor
och frätande spottloskor
Ingen skulle nå din ömmande själ
efter att jag förbannat dem alla

Gång på gång gick jag stigen
upp mot altaret
Skrek ut min sorg
över att inte räcka till
och fortsatte sticka hål
på mina fingertoppar
för att blidka själsslukarna -
de som kallade sig dina vänner

Härom natten
gav jag mig ut på en resa
Tillbaka på min offerplats
knäböjde jag framför altaret
och bad om förnyad styrka
Jag blöder mer än gärna för dig
nu när du blottat din själ för min



© Alfabetan 060802

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback