Here comes the sun

SOOOOOOOOOOOOOOOOL!

Är förkyld, igen och jag skyller oavkortat på denna förbannade vinter. Noll D-vitamner!
MEN, idag och igår och i helgen (skumt det blev) sken solen och jag lapade bäst jag kunde. Inte i söndags dock, då var det städ - och tvättdag. Halsen började skava på söndagseftermiddagen och jag blev livrädd för att jag skulle köra en repris av förra året med en vidrig halsfluss men jag slapp. Nu är det bara näbben som rinner och halsen kliar lite men inte alls så jävligt som det var i söndags.

Mår bättre i allmänhet (bortsett från förkylningen), antidepressiva hjälper fint och terapin gjorde sitt.
Blir mörkrädd när jag läser statistiken över hur många unga kvinnor det är som mår dåligt och äter antidepressivt. Vad är det som händer?!

Jag var en av dem som tänkte "Det kommer aldrig att hända mig" men det gjorde det och det var inte svårt att hamna där heller, det är det som är så läskigt. Jag är tacksam för att jag har läst mycket psykologi och att jag på det sättet lärt mig känna igen symptomen på panikångest, depressioner osv. Det har medfört att jag kunnat söka hjälp så fort jag vetat var det har barkat hän. Det är få förunnat, särskilt bland unga tjejer som kämpar med självkänsla och mörka tankar.

Jag har kommit fram till att jag inte alls är ämnad att sitta på kontor resten av mitt liv, jag vill hjälpa människor och finnas där för dem som har det svårt. Ska försöka hitta en lämplig utbildning eftersom viljan inte räcker hela vägen även om den borde göra det ibland.

Efter jobbet blir det en sväng till IKEA. Ska köpa en försenad födelsedagspresent till min syster som fyllde år i fredags. Är inte ett dugg sugen på att trängas, bör istället åka direkt hem och sova men men, a woman's gotta do what a woman's gotta do.

Är verkligen sämst på att blogga btw.

Sorry!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback