Lugn helg, reunion och panik

Hej hopp!

I fredags blev det som jag skrev middag med syster. Hade begärt att hon skulle laga mat till mig men så blev det inte haha. Vi hämtade sushi istället. Hörde systers ågren i rösten när jag frågade vad hon skulle bjuda på...

Efter sushin blev vi så klart sugna på smågodis så vi knatade till ICA på hörnet och köpte lite. :P Vi köpte även ingredienser till våra smoothies som vi skulle dricka till frukost - vaniljyoghurt, jordgubbar och mango. Mums!

Körde på med ansiktsmask, deep cleansing fick det bli då syster gnällde om diverse orenheter i huden och ja, vi såg ut som skit båda två. ;) Tände ljus och delade på en flaska mousserande och kurade ihop oss i soffan i mjukisdressar, riktigt cosy! Kollade på Dolores Claiborne då ingen av oss hade sett den tidigare och den var väl helt ok. Blev sängen rätt tidigt faktiskt.

På lördagen åkte jag hem och vattnade päronens fåglar eftersom de var på landet i helgen, hade lovat att se efter dem lite. Sally (undulaten) hade flugit illa och landat ännu sämre så hon hade skadat benet så det blev lite övervakning av henne men hon verkar må ganska bra. Var så jäkla trött på eftermiddagen så jag bestämde mig för att vila en stund, jo tjena! Somnade som en stock strax efter fyra, vaknade tjuog över fem av att Mange ringde. Han var uppe i Stockholm över helgen och skulle fira Robban som fyllde 30. Tyckte att vi skulle mötas upp efteråt. Jag minns knappt vad jag sa till honom och han frågade om jag sov men nej nej, sånt kan man ju inte erkänna, vilar lite bara blev mitt svar. Efter att jag pratat med honom somnade jag om och sov till tjugo i sju! Fuck! Allt blev helt fel ju! Ja ja, satt och pillade på datorn några timmar, pratade med Sara som också var helt slut och sen slökollade jag på Djävulen bär Prada. Somnade ifrån nån film om Kung Arthur och riddarna av runda bordet eller liknande och blev väckt på ett bryskt sätt då tv:n fick för sig att yla ut någon form av reklam. Hmpf!
Somnade iaf om omedelbums.

Igår blev jag väckt av fåglarnas skrik, hemska varelser det där, iaf på morgnarna. Pannknack deluxe av någon anledning och det satt i hela dagen och även idag. Lunchade iaf med Mange innan han styrde kosan hem mot Örebro. Riktigt smarrig Västkustsallad fick det bli och vi hade riktigt trevligt (vi diskuterade just ordet 'trevligt', att det nöts ut då man blivit 30+. Helt plötsligt är allt 'trevligt' istället för grymt kul, vackert, fint, fullt ös medvetslös osv. Typ: "åh vilket trevligt blomsterarrangemang"). Vi bestämde att jag ska åka ner och hälsa på honom snart. Saknar det lilla livet! :)

Igår kväll var jag oerhört lat, orkade inte ens göra i ordning en matlåda till idag... Fan... Bäddade rent i sängen, kollade på söndagens måste - Wipeout. Fan vad jag garvade! Jag och syrran har altid sms-krig under wipeout och kommenterar allt hahaha! Svensken vann iaf hehe.

Hade inte alls nån lust att gå upp i morse, så sjukligt trött och förjäääävla ont i axeln igen. :( Men men, det var ju bara att masa sig ur sängen och in i duschen. Har två tarotuppgifter kvar att göra dessutom innan den 15/4. Känner svår panik!!! Har ju inte mått så bra så jag har inte orkar ta mig an uppgifterna då de kräver stor fokus. Ja ja, hoppas att jag lyckas och att jag blir godkänd på kursen.

Jaha, dags för lunch snart. Tonfisksallad blir det, inhandlad på kulinariska Pressbyrån...


Kommentarer
Postat av: evelina

ha en bra dag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback