Att vara förföljd av det förflutna

Vilken mardröm det kan vara, ytterst deprimerande.

Mardrömmar ja - nattens mardrömmar var inte nådiga. Oj vad mycket som ska bearbetas och jag var så ledsen när jag vaknade. Ville inte alls kliva upp, bara dra täcket över huvudet och sova, sova, sova.

Det är helt otroligt hur mycket vissa människor med sina handlingar kan förstöra en innan man inser vad det är som händer. Jag önskar mig bara frid nu, frid och att bli kvitt depressionen.

Boken jag skriver på kommer att bli uttömmande minst sagt men förhoppningsvis även helande.

Jag är så ARG! Arg på mig själv och de som man haft i sin närhet, som man trott har stått en nära men det har senare visat sig att så inte var fallet. Jag får sluta vara så godtrogen. Vill gärna tro gott om andra men det är lite svårt att göra det då det visar sig att många har varit manipulativa energitjuvar som bara är ute efter att förverkliga sig själva - kosta vad det kosta vill. Lögner, intriger, maktspel etc.

Vet att många andra också har råkat ut för dessa individer och jag känner med er.

Nu ska jag gå hem och ta ett bad, tända ljus och skriva lite på min bok.

Kram på er.

Kommentarer
Postat av: anna

heej, jag måste bara säga att jag känner igen mig så mycket i dig. Alla dina känslor och tankar. Om du läser min blogg kanske du förstår vad jag menar.

men depression är fan ingen lätt sak att hantera!

Postat av: Alfabetan

Hej Anna.

Nej det är inte det lättaste, det har du rätt i. Jag har tur som har sådana underbara vänner och en nära kontakt med min familj som alltid stöttar mig. Mår lite bättre nu, har haft några bra dagar och de har stärkt mig så jag hoppas att jag går åt rätt håll nu så att säga. Hoppas att du också håller dig flytande!

Tack för din kommentar, det hjälper att veta att man inte är ensam även om det är förjävligt att så många mår dåligt.

Kramar och ta hand om dig!

2009-10-22 @ 14:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback