Tristessen är total + bra helg

I en perfekt värld skulle man få göra vad man vill. Jag skulle t ex plugga men få behålla min månadslön så jag skulle ha råd med hyra och räkningar varje månad. Det jag absolut inte vill göra är att jobba med det jag gör nu, så förbannat tråkigt! När man kollar runt efter andra jobb så är de sämre än det jag har nu (otroligt men sant). 

Jag känner mig så galet rastlös i själen. Ska bli skönt att åka ner till Mallis, nedräkningen har börjat. Men sen då?
Vad ska jag se fram emot sen? Måste hela tiden ha något att se fram emot annars tar deppigheten över på studs. 

I natt drömde jag att jag var tillbaka på mitt gamla jobb, skituppgifter där med men där hade jag åtminstone suveräna kollegor och även om jag slet hund där så garvade jag varje dag. Det gör jag inte här. Jag kommer hit, gör det jag ska (vilket är avklarat på ca 1 timme) sen sitter jag och känner mig apatisk samtidigt som jag väntar på att få gå hem. 
Min gnista är helt borta, fattar inte var jag har gjort av den. 

Helgen var iaf bra. Födelsedagsfirande både i fredags och i lördags. Visste inte riktigt hur jag skulle orka med 30 årsfesten i lördags för jag var bra sliten efter en del vinande och sömnbrist men fredagsnatten blev iaf oerhört trevlig.
Jag lyckades ta mig igenom lördagen, försökte ta igen lite sömn på dagen men det gick sådär. Åkte hem till Johanna runt 18-tiden och jag lyckades hålla mitt tal utan att falla ner död på stolen haha. Lite trött som sagt. Visserligen blev jag piggare i takt med att ölen slank ner så det gick väl ingen nöd på mig egentligen. Maten var suveränt god och sällskapet trevligt som alltid. Fick lite massage också och det tackar jag så hjärtligt för! Hade ont som fan igår dock, kändes som att axelpartiet råkat i slagsmål haha. Mamma Eivor var en darling och körde hem mig så jag slapp gå i regnet. TACK! Vid midnatt började nämligen min koma göra sig påmind och jag var genomfrusen, att gå till Huddinge station i regnet var inget som lockade.  Föll som en fura ner i sängen då jag kom hem och sov som ett barn.


Gårdagen var mycket lugn, tvättade lite och låg på soffan typ hela dagen. Behövdes!


Jaha, undrar när man kan gå hem idag utan att folk sneglar på en?

Ska fika hos Sara och Tommy efter jobbet. De lär ju vara äckligt solbrända då de kom hem från Grekland igår.




Kommentarer
Postat av: Lotta

Låter jättebra, messa mig på luren när vi har en dag såkan jag svara ordentligt. För jag sitter fan knappt framför datorn hemma så jag kollar sällan mail och blogg ochsånt... =) PUSS

2009-08-18 @ 21:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback