Mobiltelefon med egen vilja?!

När elektroniska prylar får för sig att pissa på mig blir jag grinig...
Igår sa min mobil upp sig utan vidare, jag skulle visa Sara en grej och då hade den bara tvärdött!
Försökte sätta på den men nej, den vägrade. Efter 5 tappra försök vaknade den till liv och bad mig slå in pin-koden. Jajjemen! **** OK. "Fel pin-kod. Slå in rätt pin-kod" Eh va? Jag har haft samma pinkod i 8 år! Tror INTE att jag skulle glömma bort den liksom. **** OK. "Fel pin-kod. Slå in rätt pin-kod" Ggggg.... Här börjar jag bli förbannad och svär lite åt fanstyget. * * * * OK. "Fel pin-kod. Pin-kod blockerad" "Slå in Puk-kod" GAAAAAAAAHHH!
Nu grinar jag riktigt illa och lånar Saras telefon för att ringa till Kundtjänst.

"Välkommen till Kundtjänst, det är Daniel."
"Hej Daniel, Linda heter jag."
"Hej."
"Min Nokia strular, den vägrade acceptera min pin-kod efter att ha stängt av sig själv och nu är pin-koden blockerad. Jag har inte tillgång till min Puk-kod just nu, kan du hjälpa mig tror du?"
"Jaha, då var det ju värre, jag kan inte bara ge ut din puk-kod hursomhelst."
"Inte ens om jag kan rabbla mitt personnr fram och baklänges, kan ge dig info om mitt abonnemang, min adress övriga nummer osv osv?!"
"Nej asså, du kan ju lika gärna ha blivit av med din väska, adressbok et c. Du får åka till en 3-butik och legitimera dig."
"Haha, nej det är INTE ett alternativ!"
"Då får du leta upp puk-koden."
"Kan inte göra det just nu."
"Jag kan skicka ett nytt sim-kort till dig men då kommer ju inte det förrän på tisdag."
"Nej, jag behöver inte ett nytt sim-kort, jag behöver puk-koden!"
"Tyvärr, jag kan inte hjälpa dig."
"Det här är andra telefonen som strular, jag börjar bli riktigt irriterad!"
"Ja jag förstår det."
"Den telefonen jag hade innan fick jag lämna in titt som tätt, jag blir vansinnig!"
"Oj då, det är ju inte bra!" *dryg som fan*
"Nej det är ju inte det! Men tack ändå!" *sur som fan*
"Tack, hej."

5 timmar senare ringde jag Kundtjänst igen (hade då vänt upp och ner på hela lägenheten i hopp om att finna puk-koden, men icke!) och fick prata med en väldans trevlig tjej. Jag förklarade mitt dilemma och hon började ställa frågor som jag snällt svarade på. Sen frågade hon om jag hade en 3-svarskod. Jo sa jag och rabblade upp den. Jag gav henne mitt mobilnr då hon bad att få det. Sen sa hon åt mig att ringa upp 3svar från min hemtelefon, knappa in mitt mobilnummer, min 3svarskod så skulle hon lösa problemet. TACK!!!
Gjorde som hon sa och då hade hon lämnat ett meddelande med min puk-kod. Tur att det finns trevliga människor som är lite smartare än vissa andra! Hmpf... Män alltså...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback