Nice weekend!

Ja fan vilket härligt väder det har varit så det kändes ju sådär imorse när det blåste sate och var +10...
Men helgen var som sagt guld värd! I lördags satt jag ute i solen och drack Pimms fram på eftermiddagen sen in i duschen en snabbis och göra sig i ordning för kvällen. Födelsedagsmiddag på Kryddhyllan på Gröna Lund. Åt en helt underbar Caesarsallad och mörkt mustigt bröd med flerkorn och russin i. Verkligen hur mysigt som helst och jättetrevligt sällskap! =)
Åkte lite roliga prylar efter middagen och drog hemåt vid stängning, rätt seg efter dagen i solen och jag vaknade jättetidigt i lördags morse av nån anledning.

Igår vaknade jag också hyfsat tidigt och var galet upphetsad! Hade förmodligen haft nån form av "våt dröm"... Kommer inte ihåg vad bara! Jisses...
Jag och syrran åkte in till Macarenas café "Lilla cafét på Söder" och drack islatte i solen. Hur mysigt som helst! När Mackan slutade åkte vi ut på Djurgården och fick snurra runt ett bra tag för att hitta parkeringsplats... Hittade en till slut och bänkade oss på andra sidan bron för att äta korv och mjukglass. Sen kom syrrans kollega, Tristan, förbi och vi bestämde oss för att ta en promenad. Gick längs vattnet bort till gröna Lund, Hasselbacken och upp mot Rosendalsvägen, galet fint! Sen satte vi oss i gräset och pratade skit i över en timme. Dags att gå tillbaka mot bilen, klockan var ju efter 18 och det kurrade rejält i kistan. Tristan bestämde sig för att följa med oss till Tullinge och käka middag. Jag fick stå för matlagningen som bestod av kyckling, paprika och baby spenat i paprik/chili créme fraiche med fullkornspasta till. Samt en vitkålssallad med oliver, citronolivolja och flingsalt. Smarrigt värre vill jag lova! =) Kaffe på altanen efter det och fan vad snackade och garvade. Överlag en mycket trevlig helg, så tack för det underbara ni!

Idag är det bara 26 dagar kvar till vi åker och hälsar på Johanna på Mallis, gööööött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback