Ont ont ont...

Jag har så jävla ont i axeln igen, det är inte kul. Den har ju hållt sig lugn ett tag men nu verkar det som att det var dags för lite jävelskap igen! Måste prata med min personliga massös tror jag.

Har kommit på en sak som gör mig så jävla irriterad, snacka om dubbelmoral! Sen har jag återigen gått på missen att göra saker för folk som ändå inte uppskattas, att jag aldrig lär mig! Ska det vara så svårt att bara låta bli?! Det är jag i ett nötskal, alldeles för snäll som vanligt.
Ibland tror jag att det vore bäst om jag flyttade ifrån Stockholm, började om ordentligt liksom. Det är bara det att jag skulle sakna dem som verkligen betyder nåt för mig så galet mycket. Jag ska ju inte sticka under stolen med att det finns dem som jag skulle klara mig så mycket bättre utan. Det värsta är ju att det inte alltid bara är att bryta med dem, för det finns alltid nån som känner nån som känner nån liksom och då blir man aldrig helt fri.

Nej det är uppenbarligen ingen bra dag idag och jag vet precis vem jag behöver prata med om det här, synd bara att det inte går utan att missförstånd uppstår. Jag vet det av erfarenhet.
Vissa gånger tror jag fan att det vore bra att vara livegen, ha nån jävel som bestämmer över en, vad som är bäst och inte. Det trista är att jag har grymt svårt att ta "order" från nån, skulle aldrig kunna göra lumpen för ända sen jag var liten har jag oftast gjort tvärtemot vad folk sagt åt mig att göra eller inte göra. Kanske det har satt sina spår i mitt vuxna liv också? Men att göra tvärtemot vad ens hjärta och hjärna säger, funkar det? Eh, tydligen inte! Då hade det inte funnits några problem att lösa. ;-)
Jag orkar bara inte ta tag i allt just nu men när ska jag annars göra det?! Now is a time as good as any som det heter. Ja, jag får väl göra som jag brukar när livet känns surt - skriva dikter! Det lär väl skramla till i diktbanken under dagen misstänker jag.
Jag har ingen lust att jobba idag iaf, så mycket är säkert! Det har jag iofs sällan när jag grubblar över mitt liv... Vissa är ju tvärtom, de vill jobba för att inte grubbla, jag vill gärna grubbla ifred. Bra eller anus? Ja, det är frågan...

Laters!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback