Svea inkasso-jävlar!

Man blir helt iskall i kroppen då man upptäcker ett brev som det står SVEA INKASSO på i brevlådan. Tankarna börjar härja vilt och hjärtat slår lite snabbare. "Vad fan nu då? Vad är det här? Jag har väl betalat alla räkningar, eller?" Nej då, det hade jag inte! Det visade sig att jag missat betala hemtelefonen. Mitt i all flytt har väl räkningen från Glocalnet försvunnit... "Inte så lågt som Glocalnet" my ass! Jag har iallafall sagt upp hemtelefonen, vad ska jag med den till? Kostar ju bara pengar! Ringer typ aldrig ändå, jag hatar att prata i telefon, gör det ju hela dagarna på jobbet.

De grinade ju deluxe när jag sa upp abonnemanget. "Varför vill du inte ha numret kvar?" "Ska vi inte frysa abonnemanget istället?" "Jaha, ska du flytta, men du kan ju flytta med telefonen för en nätt summa!" Jag ruttnade på alla dessa frågor och den ovilja att göra som jag bad dem om så jag sa helt enkelt att jag ska flytta utomlands! "Hur länge då?" Men för helvete, det har väl inte dom med att göra så jag klämde till med: "PERMANENT!" Då blir fikonrumpan grinig och kläcker att: "Vi har ju 90 dagars uppsägningstid." "Ja det är klart att ni har" säger jag i ganska otrevlig ton och förklarar vidare att jag vill att de stänger av den ögonaböj! 
Här hör jag hur aset njuter när han säger: "Ja då måste vi ta en avgift på 339:-, går det bra?"
"Har jag något val?" halvskriker jag. 
Så nu kommer en avgift på 339:- påföras nästa faktura för att han var tvungen att trycka på en knapp. Sanslöst...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback