Girlie

Jodå, det har kommit en ny glass och med den kom diskussionerna.
Jag blir så trött. Enligt Tv4's nyhetsmorgon var det här en stor grej och de hade bjudit dit en del folk för att diskutera huruvida glassjäveln påverkar små flickor negativt, eftersom glasspinnen innehåller glittersmink.
Det här samhället blir bara sjukare och sjukare. Jag kan med säkerhet säga att samhällets små flickor redan är totalt fucked-up av alla modemagasin!

När jag var 10 år visste jag inte vad en stringtrosa var för nåt, jag använde inte smink och jag köpte definitivt inga bh:ar! Vad man nu hör och ser inne på exempelvis H&M är små söta tioåringar som diskuterar mascaror, ögonskugga, hårfärg etc etc. Droppen var när en liten tjej på max 11 år, übersminkad och med ruggigt tajta jeans stod och kollade på bh:ar med sin kompis. Älskade lilla vän, du har inga bröst, vad ska du med en bh till tänkte jag förtvivlat. Men nej nej, de diskuterade friskt om det var en 70 A hon skulle ha! Jisses... A-kupa var något hon skulle få om 3 år kanske!

Ok, tillbaka till ämnet: My point is, vad gör det för skillnad om de lanserar en glass som glittrar och heter 'Girlie'? Jag hade köpt glassen när jag var 10 år gammal men inte för att det var smink i glasspinnen utanför att hela paketet förmodligen hade tilltalat mig! Det de bör koncentrera sig på om något är väl alla modemagasin som florerar bland småttingarna? Inför en åldersgräns på tidningarna då om det ska hända nåt!
Ja jag vet, det är drastiskt men vad är då inte denna diskussion om glassjäveln?

När jag var liten fanns det glassar som hette X-17 (raketformad glass för er som inte vet det) och Lakritspuck t.ex. Inte fan har jag hört nåt om att min generations killar fick prestationsångest och kände ett tvång att bli astronauter eller hockeyproffs! Förresten, glassen Tip Top som kommit tillbaka (förbannat god) måste väl ha nåt med homosexuella att göra då? Känner ni er kränkta, ni som är homosexuella? Jag tänker närmast på en klubb i Stockholm som heter Tip Top, vet inte om den finns kvar men den var iallafall känd för att köra på "the gayscene".
All respekt till mina homosexuella medmänniskor, det är inte er jag dissar, utan det här med att ta jämställdheten till extrema nivåer.
Jämställdhet är bra, missförstå mig rätt men det är som med allt annat när det övergår i fanatism, det blir som ett virus som inte går att utrota.

I dagens samhälle går det inte att ta allt personligt, då är man riktigt illa ute.
Till våren ser jag gärna glassar som heter 'Big Bananas' och 'Giant Melons' i glassboxarna på ICA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback