Störningarna i kommunaltrafiken

Debatten pågår för fullt; Vilket är det mest störande momentet i kommunaltrafiken?
Det som ligger högst upp på listan är givetvis förseningarna, det ligger högst upp på min lista också. Konstigt va? ^^
Men det som verkar störa folk nästan lika mycket är det sk. läckaget från mp3-spelare och folk som pratar i mobiltelefon!

Jag måste nog säga att på min lista efter förseningarna ligger kacklande, skrikande "se mig-hör mig" fjortisar! Dom kan verkligen driva en till vansinne. Pga dem blir det läckage från min mp3-spelare eftersom de överöstar min musik och jag då blir tvungen att höja volymen.

Det här med pratet i mobiltelefon då... Det borde vara MINST lika störande för folk att lyssna på en konversation mellan två människor som att lyssna på en person som pratar i telefon?! Men nej nej...
Jag har en teori där: Folk blir irriterade för att de inte hör den andra sidan av konversationen eftersom de är så satans nyfikna och gärna roar sig med att lyssna på andras samtal. Mobilförbud i t-banan och i vissa tågvagnar är ett skämt! Då ska ju "vanliga" konversationer förbjudas också, eller?

Åter till mp3-läckaget: Härom morgonen då jag åkte till jobbet satt jag ganska långt fram i bussen. Busschauffören drog glatt upp volymen på radion då han insåg att en av Sven-Ingvarsfavoriterna var i antågande. Jag avksyr dansbandsmusik och vill inte höra ett jota av dessa förhatliga toner. Detta medför ju självklart att jag höjer volymen på min mp3-spelare för att stänga ute det vidriga oljud som flödar från bussens högtalarsystem, vilket i sin tur orsakar mordiska blickar från kärring 70+ som sitter bredvid mig. Aldrig i livet att jag tänker be om ursäkt för att jag inte vill bli torterad med dansbandsoljud! Den dagen någon ber mig dra ner volymen på min mp3-spelare kommer jag helt enkelt be denna någon att byta plats om det inte passar!


Sen har vi givetvis dessa sär som absolut inte kan tänka sig att vänta med att kliva på tåget/t-banan innan allt folk klivit av! De är i en klass för sig och förtjänar de armbågar som delas ut mot dem! Jag tvekar inte att armbåga mig fram och muttra otrevliga saker till packet. Skit ska ha skit helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback