Kids, can you say blackout?

Står i godan ro och drar på mig fejset imorse då min mobil ringer... Vad i helv...!

Jag: Du måste skämta! Vad gör du vaken nu?
Jesper: Vafan, kuken! Jag vet inte var jag är nånstans! *på ordentligt dalmål*
Jag: Vad har du gjort?
Jesper: Jag somnade på nattbussen...
Jag: Vaknade du i Södertälje nu igen?
Jesper: Nej, jag blev väckt av en städare på bussen, i nåt jävla garage.
Jag: Hmmm, är du i Alby eller?
Jesper: Inte fan vet jag! Lagfartsvägen, Kvarnhagsvägen... Nånting!
Jag: Hjärtat, du är i Alby.
Jesper: Jag försökte ringa en taxi men de vägrade skicka en bil eftersom jag inte visste vilken adress jag stod på.
Jag: Vad ser du?
Jesper: Nåt jävla rött plank och fula bruna höghus.
Jag: Ser du Ica Maxi och Bauhaus?
Jesper: Nej, eller jo...
Jag: Gå dit!
Jesper: Men varför då?
Jag: Därför att jag tänker ringa till Botkyrka Taxi och be dom skicka en bil dit.
Jesper: Fan vad jag fryser! Jag har varit ute och gått i en timme nu ju.
Jag: Hmmm illa... Men du jag ringer en taxi nu så ringer jag upp dig sen!
Jesper: Kan du göra det?
Jag: Självklart!

Telefonist: Botkyrka Taxi god morgon.
Jag: Ja hej, jo det är såhär att jag har ett liiiitet problem.
Telefonist:: *skratt* Jaså, vadå?
Jag: Det står en förvirrad dalmas vid Ica Maxi i Alby och fryser, kan du skicka en bil till honom? Han måste få komma hem.
Telefonist: *skrattar* Men det är väl inget problem heller, jag skickar en bil på en gång men det är rusningstrafik nu så det kan dröja en tio till tolv minuter. Vad heter din dalmas?
Jag: Han heter Jesper och är lång och gänglig, ser allmänt förvirrad ut.
Telefonist: Haha, ska vi ringa till dig eller Jesper om det blir något problem?
Jag: Ring mig! Han är inte kapabel till att föra en konversation just nu.
Telefonist: Fint, vi skickar en bil så fort som möjligt. Var ska han åka, vet han var han bor? *skratt*
Jag: Det är nog bäst att ni får adressen av mig, han ska till ........
Telefonist: Vi fixar så att han kommer hem!
Jag: Tack snälla!

Jesper: Hallå...
Jag: Bilen är på väg men det tar tio min kanske.
Jesper: Jag fryser ihjäl!
Jag: Du får väl springa runt lite, har du inga långkalsonger på dig? Hahahaha!
Jesper: Näe, det har jag inte!
Jag: Dumt av dig... *skratt*
Jesper: Jag fryser om handen så vi får lägga på nu.
Jag: Jo jag måste skynda mig till tåget, är redan sen till jobbet tack vare dig!
Jesper: Ska du jobba?
Jag: Eh, ja det ska jag, det är fredag och jag jobbar kontorstider!
Jesper: Ja just det, jag börjar inte förrän kl 13.
Jag: Du får iaf sova ett par timmar och sen har du ju sovit på nattbussen, haha!
Jesper: Mmmm, jag får sova ikväll när jag kommer hem, då ska jag fan sova i 2 dygn!
Jag: Det låter som en bra idé. Lycka till nu så hörs vi senare.
Jesper: Ja tack så mycket för hjälpen.
Jag: Inga problem hjärtat.

Jag stressar på som bäst där hemma, har redan missat ett tåg så jag satsar på att hinna med nästa.
Är precis på väg ut genom dörren då Jesper ringer igen...

Jag: Vad är det nu då?
Jesper: Men var i helvete är den där jävla taxin?
Jag: Men jag sa ju att det är rusningstrafik just nu, det skulle ta ca tio min!
Jesper: Ja men det har fan gått en kvart nu och jag fryser ju! Vadå rusningstrafik? Klockan 7 på morgonen?
Jag: Ja men snälla sötnos, det snöar ute, bussarna går inte som dom ska och tågen är typ inställda. Då tar folk taxi helt enkelt.
Jesper: Men vadå, det snöar ju inte särskilt mycket ens!
Jag: Nej men det här är Stockholm, kommunaltrafiken blir lamslagen om det så bara snöar i tio minuter, nu har det snöat över ett dygn...
Jesper: *muttrar*
Jag: Jag ringer och hör var bilen är nånstans.

Telefonist: Botkyrka Taxi.
Jag: Hej jag beställde en bil för 20 min sen som skulle till Ica Maxi i Alby. Den har inte kommit än, kan du ropa och fråga var han är?
Telefonist: Jadå, vänta ett ögonblick.
Han är på väg fram nu.
Jag: Ok, tack så mycket.

Jesper: Hallå..
Jag: Bilen är på väg fram nu.
Jesper: Ja jag sitter i den nu.
Jag: Strålande söt-göte, åk hem och lägg dig nu så hörs vi.
Jesper: Jag ska göra det. Tack än en gång.
Jag: Lugnt vännen. Ha det, hej hej.
Jesper: Hej då...

Vilka polare man har... Lätt ritardo bara, men det står man ut med för han är en jävligt go kille för övrigt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback