Recension torsdag - måndag

Hämtade upp syrran på Arlanda efter jobbet, köerna var milslånga givetvis men som tur var lyfte hennes plan 30 min efter utsatt tid så vi kom ganska lagom. Värre var det när vi skulle åka från Arlanda... Avstängda filer, bilolyckor (eftersom folk uppenbarligen inte kan köra bil) osv... Nåväl, då vi kom hem var ju allt frid och fröjd igen. Drack vin och uppdaterade oss om livet i allmänhet, snackade minnen och garvade som fan.

I fredags var det obligatorisk lunch hos mormor som gällde, trevligt men jisses vad hon kan tjata tanten! Älskar min mormor men ibland är hon bara FÖR mycket! Kl 13:30 hade jag tid hos sjukgymnasten så jag fick smita iväg ganska tidigt, det gjorde inte så ont kan jag säga. Sjukgymnasten var klockren! Knäckte ut ryggen och gav mig lite övningar med gummiband som jag skulle göra morgon och kväll. Verkar funka bra! :) Efter det var det tacos hos päronen, skitsnack och garvande såklart. På kvällen stack jag och syrran över till Jesper, drack grogg, kollade på film och letade efter grymt sköna låtar. Väldigt trevligt! :D Syrran kroknade vid halv 3 på morgonen och tog en taxi hem men jag hade så trevligt så jag valde att stanna kvar...

På lördagen hämtades jag upp hos Jesper, shopping med familjen stod på schemat! Kände mig omåttligt skabbig, bakfull och i gårdagens kläder! Shoppingturen varade inte så länge och det var ju tur, jag var förbannat trött! Vi hittade det vi skulle sen åkte vi hem till päronen och fikade. Hade behövt en eftermiddagslur där men det fanns det inte tid till... Skulle på 25-årsfest på kvällen så det var bara att hoppa in i en dusch, klä på sig, fixa fejset, bli hämtad med taxi och åka till Jesper... Igen! Runt 19-tiden dök jag, Malin och Jesper upp i lokalen där festen skulle vara och blev försedda med bål, väldigt trevligt. Kl 20 var det dags att sätta sig till bords. Linda hade fixat catering, citronmarinerad lax (tror jag), kikärtssallad, avocadosallad, kryddiga biffar, fläskfilé, tzatziki, nybakt bröd m.m. Allt var otroligt gott! Sen var det ju bara att sätta igång och festa! :D Karaoke fanns ju givetvis att tillgå och jag lovade att jag INTE skulle ställa mig där och yla, men likförbannat hamnade jag där med ett gäng dönickar iaf! Lät inte vackert men det bjuder jag på... Lokalen skulle vara tömd på folk senaste kl 2, och då var vi några som tyckte att efterfest var passande. Hemma hos Jesper blev det... Haha! Inte mycket till efterfest! Linda somnade på soffan, jag och Johanna stod på balkongen och rökte, Jesper spelade musik och lallade och Carro försökte föra en konversation med den sovande Linda! Stor humor. Folket avlägsnade sig efter bara 20 min och då var det dags för sängen *hehe* Grrr!

I söndags kom jag hem till päronen nån gång på eftermiddagen och föll i trivsam koma. Var bjuden på middag där... Syrran hade varit ute och lunchat med ett gäng kompisar och trillade in då jag låg och sov som bäst! Vi hade väldigt trevligt under middagen trots att jag inte riktigt lyckades vakna... Men sen blev det iaf Parlamentet - och Becktittande. Somnade som en stock efter det!

Igår körde jag och Johanna upp syrran till Arlanda, sen tog vi en fika. Kvällen var toklugn, tittade bara på tv, gjorde mina gummibandsövningar och sov...

Nu sitter man alltså här på jobbet igen och kan konstatera att det är jävligt trevligt att vara ledig! Mer av den varan, tack!

Dags för en kopp kaffe nu, innan jag får ett narkoleptiskt anfall...
På återseende!


Kommentarer
Postat av: aAIKnAIKnAIKiAIKeAIK

Du det lät som du haft en riktigt trivdam helg!

och för övrigt har jag ju såklart inte suttit och knåpat hela jävla listan själv, bara bytt ut lite tjafs! dummer (;

2006-10-10 @ 19:35:01
Postat av: Kussen

Hehe jo det förstod jag givetvis! Men sånt är ändå jobbigt... Jag kanske snor listan av dig om jag inte har nåt bättre för mig! =) Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback