Rimmande dikt

Out of Body Experience


Tick tack, tick tack

Mörkret bäddar för sömn
Stapplande går jag
mot dunbolster och linne
Timmen är inte sen
ändå dansar en karavan av trötthet
snabbt genom mitt sinne

Tick tack, tick tack

"Kom nu, slå dig till ro"
viskar drömmande bolster
i mitt mörklagda rum
Jag kväver en gäspning
stående vid dörren med tunga ben
och ryggen känns krum

Tick tack, tick tack

Draperar mig på bädden
Luktar på kuddar
innan sömnen sig sänker
Tankarna flyter och böljar
genom minnen i arkivets stängda lådor
hittar guldkornen som blänker

Tick tack, tick tack

Sömnen slår till hårt
Som om jag
blir naglad mot bädden
Jag vaknar upp igen
känner mig blytung i detta mellanrum
hjärnan arbetar på snedden

Tick tack, tick tack

Försöker så att skrika
Ropa på hjälp
få någon att höra
Inte ett ljud kommer
min röst har svikit mig brutalt
stämbanden känns så möra

Tick tack, tick tack

Kryper längs golvets lister
Darrig och svag
undrar jag så upprört
Hur har jag hamnat
i denna alternativa och suddiga dimension
vad har sömnen stört

Tick tack, tick tack

Döende släpas jag fram
Osynlig och omild
är förövarens starka hand
Hindra inte mitt skal
att nå fram till välförtjänt hjälp
balanserandes på psykosens rand

Tick tack, tick tack

Så sansar jag mig
Svettig och flåsande
tillbaka i min värld
Famlar efter nattens ljus
inte visste jag att en OBE
gjorde en så tärd

Tick tack, tick tack



© Alfabetan 060718

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback