Ganska lång dikt

Min själ serverad på silverfat


Doften av pirrande naivitet
sprider sig i rummet
Mitt monstrum har dukat upp
till en gourmetmåltid

Menu

Aptitretare - Canapé of trust
Huvudrätt - Mashed soul with a hint of heartbreak
served on a silvery plate
Dessert - Créme de loyalty

Alla hans favoriter finns där
och för att göra måltiden komplett
skålar vi i mitt svallande kärleksblod

Bit för bit
mumsar han i sig
Jag petar lite bland resterna
så masochistisk
som någon kan bli

Han slickar sig om munnen
och torkar av händerna
på mina kläder med ett flin

Punkten ovanför hans huvud
blir min räddning
då han tar det sista av mig

Insidan av honom
är inte så vacker
som hans yttre


© Alfabetan 060719

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback