Några av mina dikter

Våra reflektioner



Du -
till synes min änglasjäl
som förvreds i känslostorm
tappad och fysiskt frånvarande

Jag -
till synes din älskogsdrog
som anammade ditt behov
överkörd och ständigt längtande



© Alfabetan




I rummet av rosenrött



En hymn från hennes läppar -
samma hymn som spelades i hennes inre
då hon hetsade sin älskare
i rummet av rosenrött

Bland brusten spindelväv
och färgflagor
(de som åt sig genom hennes hud
och fastnade i märgen)
älskade de sig saliga i glömska


© Alfabetan




Fruset inre



Jag trodde inte att en människas inre
kunde nå den totala fryspunkten
Den punkt då lungorna omges
av ett gnistrande mörker -
då de stelnat mitt i ett andetag

När hjärtat ger ifrån sig ett ljud
som det då porslin krossas
mot svart marmor i en stor hall

Nu vet jag bättre -
nu när mina vener frusit
och blivit flortunna
Nu när alveolerna är sköra
som såpbubblor -
de spricker då jag försöker andas


© Alfabetan




På en bädd av kanvas


Med svepande rörelser
suddar du ut mina konturer -
låter mig flyta ut
på en bädd av kanvas

Med svepande rörelser
fångar du ett nattligt äventyr -
smälter samman med mig
på en bädd av kanvas

Med svepande rörelser
skapar du en nygammal historia -
förevigar ett lyckligt ögonblick
på en bädd av kanvas

(Det jag inte visste var att din färgpalett
var tom redan då du började skapa)


© Alfabetan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback